Monday, December 01, 2008

Kenapa Anda Perlu Ada Takaful?

" Tinggalkan Anak dan Isteri kamu dengan Kesenangan adalah lebih Baik dari tinggalkan mereka dalam keadaan meminta-minta" Hadis Riwayat Al-Bukhari

Walaupun Hadis diatas begitu jelas sekali tetapi tidak ramai orang yang bersedia dengan dengan kehidupan kita. Hakikatnya setiap manusia itu akan mengalami 3 ketetapan:
  1. Panjang Umur
  2. Pendek Umur
  3. Kecelakaan atau penyakit kritikal di waktu hayat

Kalau kita Panjang Umur, maka kita akan memerlukan $$$ untuk meneruskan hidup, Pendek umur maka kita akan pergi dulu dan kemungkinan besar akan meninggalkan keluarga (anak dan isteri atau saudara) untuk meneruskan hidup. Tetapi adakah kita sudah membuat perancangan yang sesuai jika kita pergi dulu? Adakah hutang kereta, rumah dan perniagaan kita dapat diselesaikan oleh waris kita? Ataupun adakah kita akan membiarkan keluarga yang ditinggalkan menangung beban yang ada?

Saban hari kita ada melihat disurat khabar dan tv akan rintihan2 meminta bantuan kewangan untuk rawatan penyakit. Adakah kita bersedia dengan kemungkinan itu atau akan terpaksa meminta2 kepada masyarakat dan saudara?

Kami di KN Associates, insyallah dapat membantu anda dan keluarga untuk membuat perancangan untuk menghadapi risiko2 kehidupan. Sila hubungi kami di 012-6918552 untuk nasihat dan rundingan percuma.

No comments: